Besöksadress:

Umeå Folkets Hus

Skolgatan 59

903 29 Umeå

Postadress:

Umeå Folkets Hus

Box 466

901 09 Umeå

Boka konferens: 090 - 15 62 30

Växel och reception: 090 - 15 62 00

Restaurang Äpplet: 090 - 15 62 44

Här hittar ni all information ni behöver för ert arbete under Rally Sweden 2025!

Datum: 13-14-15-16 februari

Plats: Red Barn Arena I-20 området

Allmänt:

Välkomma till oss på Umeå Folkets Hus och restaurang Äpplet och vårt arbete med Rally Sweden. Vi kommer att bedriva restaurang i ett 50 m långt tält på arenan ute på I-20 området, i år är det endast ett enormt tält i klassen VIP +. 

Personalmat finns på plats, även frukt, vatten och läsk. Meddela om någon specialkost finns genom att skicka Lisa ett sms med namn och vad det är, ingen ”jag gillar inte,” det tar vi inte hänsyn till, utan jag är allergisk mot… eller vegetarian.

Du har svarta byxor, bekväma gärna lite varma skor och ditt hår uppsatt om det är långt. Skjorta och varm väst finns att låna. Ni som dukar behöver inte ha arbetskläder på er. Tältet uppvärmt. Det kommer att finnas tid för paus men det bestämmer den som är ansvarig när det är lämpligt att ta. Behöver man lämna sin position är det viktigt att man berättar det för ansvarige så att den kan flytta om vid behov. Telefoner hålls på ljudlöst och kommer ALDRIG fram ute i restaurangen. De som är ansvariga kommer att svara i telefonen eller på sms, det arbetsrelaterat och således okej och nödvändigt.

Kom ihåg att le bland gästerna, frågar någon dig en fråga du inte har svar på så svarar du att du återkommer, sen tar du reda på svaret.

Vi kommer att ha en fantastisk helg, nu kör vi snart!

 

Upplägg:

Vip+ gästerna har sina platser under hela öppningstiden. De får komma och gå som de vill helt enkelt. Det här ingår:
1 glas bubbel och snackstallrik
3 rättersmiddag
Förrättsöl
Varmrättsvin
Kaffe på buffé

Önskar de något utöver kan man beställa med sin servitör/servitris eller via appen WEIQ eller helt enkelt gå till baren.

Arbetsuppgifter:

I schemat kommer du att se din arbetsuppgift, denna kan förändras på plats om folk blir sjuka eller genom andra omständigheter, se det som en grundplan som kan komma att förändras.

Bar: Barservering (Öl, grogg, shots, vin) både över disk och via WEIQ-appen. Servering hämtar WEIQ-beställningar själv eller bärs ut av weiq- runners.

BB: Barback, rodda och fylla på dryck/glas/sprit i baren. Samt fylla på kaffestation.

Weiq Run: Din uppgift är att bära ut WEIQ beställningar till borden. Viktigt är att även om gästen redan har beställt är du ansvarig över att kontrollera berusningsnivå samt kika över ålder.

Bord: Jobbar man med bord har man specifika sällskap man är ansvarig över, man beställer fram maten själv, man tar fram deras dryck och man säljer mer dryck om de vill ha något utöver. Man tar personligen hand om dessa gäster. Det kommer finnas sommelier på plats som kan hjälpa att sälja dryck. OBS! Bonga all dryck utöver det som ingår!!! Du får hjälp av runners att gå ut med mat (och dryck vid behov).

Runner: Du är placerad att vara runner så bär du ut tallrikar som beställts fram till ett visst bord, hjälper till att bära ut dryck, plockar in tallrikar samt diskplock och övrigt förekommande uppgifter.

Diskstation: Ta emot, sorterar och håller rent och snyggt i disken. Slänga sopor, byta ut retursäckar mm.

Hov: – Hälsa gästerna välkomna, placera dem vid bord och ge dem kort info.

Dukning: – Duka upp tälten enligt instruktion samt övriga förberedelser som ansvarig delegerar.

 

KOM IHÅG

  • Skriv alltid in er i personalliggaren skriv när ni börjar OCH när ni går så kommer dina timmar in i personalkollen korrekt senare.
  • Ha på er bekväma och gärna lite varma skor, svarta byxor. Uppsatt hår om det är långt. Skjortor och varma västar finns att låna. Tälten är uppvärmda.
Årets meny

 

Torsdag

Förrätt: Sockerhalstrad regnbåge från Jävre med ärtcrème, dillpicklade morötter, krispigt tunnbröd, forellrom, äpple och vattenkrasse

Dryck: Red Barn Lager, Bryggverket

Varmrätt: Lättrökt kycklingfilé från Munka Ljungby med pumpamousseline, granskottskål, västerbottenskrokett och Brännlandsiscidersky

Dryck: 2021 Ameri Malbec Organic, Mendoza, Argentina EKO

Dessert: Hjortronomelett med brynt smör, mandelbavaroise och punchdränkta hjortron

Kaffe på buffé

 

Fredag

Förrätt: Sotad kalvtartar med umamiemulsion, frasig potatis, västerbottenskristal, picklade betor, schalottenlök, gingravad gurka och smörgåskrasse

Dryck: Red Barn Lager, Bryggverket

Varmrätt: Mjukbakat hjortinnanlår med små fyllda kroppkakor, vindelnrökt fläsk, trattkantareller, ost från Svedjan, rotselleripure och smörad High Coast whiskeysås

Dryck: 2023 Château Pech-Latt Grand Cin, Corbières, Frankrike EKO

Dessert: Björksockerstekt våffla med havtornscurd, vitchokladmousse, mörk tryffel och riven mesost

Kaffe på buffé

 

Lördag

Förrätt: Red Barn toast med björkrökt ren, löjrom, äpple, jordärtskocka, lönnsirapstekt bröd och friterad surkål

Dryck: Red Barn Lager, Bryggverket

Varmrätt: Rödvinsbrässerad rumpstek med märgstekta morötter, tryffel och mandelpotatiskaka

Dryck: 2022 Henri Cruchon Syrah, Vaud, Schweiz EKO

Dessert: Blåbärstarlett med filmjölkspannacotta och smultronmaräng

Kaffe på buffé

 

Till samtliga menyer ingår ett glas mousserande vin och en snackstallrik innehållande:

Pepparsalami från familjen Hansen, älgkorv, Rökt fläskkarré från Nyhléns Hugosons, het ölkorv Västerbottensost från Norrmejerier samt rödbrokig SRB- ost serverad med aioli, marmelad och chips

 

 

Årets drinkmeny

 

COCKTAILS – 150 KR

 

VARM CHOKLAD FÖR VUXNA

Norrbottens Destilleri Glacier Vodka, varm choklad, grädde & åkerbärspulver

KIR ROYAL DELUXE

Norrbottens Destilleri Forest Gin, EPISK Svarta Vinbär, syra, socker, Facit Royal & Rallypulver

MIDNATTSSOL

Norrbottens Sun, Norrbottens Rhubarb Pie, Rosenkvitten, socker, hjortronskum & hjortronpulver

BULLDOG 2.0

Norrbottens Destilleri Glacier Vodka, KASK kaffelikör, Punsch från Tegner & Son, Cuba Cola & slövispad grädde

 

GROGGAR – 125 KR

Valfri smak av Red Bull och Vodka 5 cl

Valfri smak av Red Bull och Jägermeister 5 cl

Norrbottens Forest Gin & Tonic 5 cl

Rom & Cola 5 cl

 

 ÖL

Bryggverket Red Barn Lager 33 cl 85 kr

Norrlands Guld 50 cl 90 kr

 

 CIDER

Briska 33 cl 75 kr

 

 VIN

Glas rött/vitt vin 15 cl 130 kr

Glas mousserande 12 cl 130 kr

 

 SHOTS 4 cl – 100 KR

Jägermeister, Minttu

 

ALKOHOLFRITT

Alkoholfri drink 75 kr

Alkoholfri öl 33 cl 55 kr

Alkoholfri cider 33 cl 55 kr

Alkoholfritt vin 15 cl 55 kr

Loka/läsk 33 cl 35 kr

Red Bull valfri smak 40 kr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Schema onsdag

Onsdag

Kontakt:

Inga passerkort behövs.

Duka tält
Ansvarig: 14-21 Per, Pelle
  16-21 Personal
1 16-21 Sabine
2 16-21 Dennis
3 16-20 Neo
4 16-21 Nora
5 16-21 Jonathan
6 16-21 Thyra
7    
Ställa ut bord & stolar Ansvarig:   
     
    Personal
1 11-15 Seb K
2 11-15 Nora
3 11-15 Mona-Liz
4 11-15 Mira
5 11-16 Neo

 

Schema torsdag

Torsdag, öppet: 16-23

 

Uppgift Tid  Personal
HOV    
  16-20 Anders
  16-20 Håkan
Bord Tid  
Ansvarig   Hanna
     
Vin   Simon
1 14-23 Per
2 14-24 Pelle
3 14-22 Dave
4 14-23 André
5 14-24 Bernt
6 15-24 Alice
7 15-23 Sabine
8 16-23 Jasim
9 15.30-23 Dennis
10 15.30-23 Jonathan
11 15.30-24 Mira
12 16-24 Nora
13 16-21 Seb K
14 16-24 Alice björk
15 16-21 Vendela
     
     
Bar + BB    
1 15-23 Emil
2 15-23 Hugo
Runner    
1    
Diskstation    
1    
Disk i Äpplet    
1 17-01 Irja
2 18-01 Jimmy

 

Schema fredag

Fredag, öppet 16-24

Uppgift Tid  Personal Övrigt
Duka      
1 8-16 Mona-Liz  

 

Uppgift Tid  Personal
HOV    
  15.30-20.30 Kerstin L
  15.30-20.30 Kerstin W
Bord    
Ansvarig 14-23 Hanna
vin   Simon
1 15-01 Per
2 15-01 Alice M
3 15-01 Bernt
4 14-23 Pelle
5 15-24 André
6 15-24 Divion
7 15-24 Felix
8 15-24 Sabine
9 16-01 Lisa W
10 16-01 Seb K
11 16-01 Neo
12 16-01 Nora
13 15-24 Jonathan
14 16-01 Elton
15 16-01 Jakob H
16 15-24 Alvin
17 16-01 Jasim
18 15-24 Mira
19 15-22.30 Filippa
20 15-24 Vendela
21 15-22 Sarah
22 16-01 Albin Ö
     
Bar + BB    
1 16-23 Elim
2 16-23 Hugo
3 15-01 Dennis
4 15-01 Evelina
Weiq Run    
1 16-01 Orpi
2 16-01 Thyra
     
Runner 15-01 Dave
1 16-20 Oscar
2 15-24 Sean
3 16-24 Johanna
  15.30-24 Moa
Diskstation    
1 16-01 Seb
Disk i Äpplet    
1 17-02  Irja
2 19-02  Jimmy
3 21-03  Besher
     

 

Schema lördag

Lördag, öppet 14.30-24

 

Dukning VIP Tid Personal
1 9-14 Sandåkern
2 9-14 Sandåkern
3 9-14 Sandåkern
4 9-14 Sandåkern
5 9-14 Sandåkern
6 9-14 Sandåkern
7 8-16 Mona-Liz
Ansvarig: 8- Lisa

 

Uppgift Tid  Personal
HOV    
  14.30-17.30 Åsa R
  14.30-17.30 Håkan
  17.30-20.30 Kerstin L
  17.30-20.30 Kerstin W
  17.30-20.30 Anders
Bord Tid  Personal
Ansvarig 14-23 Hanna
Vin   Simon
1 14-23 Olivia
2 13-23 Per
3 13-23 Pelle
4 16-01 André
5 14-24 Bernt
6 15-01 Alice
7 15.30-23 Alvin
8 13.30-23 Albin Ö
9 13.30-23 Divion
10 15.30-01 Sabine
11 15.30-01 Lisa W
12 15.30-01 Seb K
13 15.30-01 Neo
14 15.30-01 Felix
15 15.30-01 Nora
16 13.30-23 Jonathan
17 15.30-01 Elton
18 15.30-01 Jakob H
19 15.30-01 Alice B
20 15.30-23 Hanna Linder
21 15.30-01 Klara Tegström
22 15.30-23 Mihael
23 15.30-01 Jasim
24 15.30-01 Ida E
25 15.30-01 Mira
26 15.30-23 Filippa
27 15-24 Vendela
28   Sarah
29 15-23 Per N
30 15.30-24 Alice Björk
     
Bar + BB    
1 15.30- Emil
2 15.30- Hugo
3 13.30-24 Dennis
4 15-01 Evelina
     
     
Weiq Run    
1 15.30-01 Thyra
2 15.30-01 Orpi
3 15.30-23 Srusht
Runner 14-23 Dave
1 16-24 Johanna
2 15.30-24 Elvira
3 15-20 Oscar
4 15.30-23 Sean
5 15-20 Rasmus
     
Diskstation    
1 15.30-01 Seb
Disk i Äpplet    
1 19-02 Irja
2 19-02 Jimmy
3 21-03 Besher
4 21-03 Savinda
Schema söndag

Söndag

Bortplockning av bord och stolar

  Personal  
Ansv. 10-15 Olivia
1 11-15  Neo
2 11-15  Thyra
3 11-15  Elton
4 11-15  Jakob H
     

Kontakter

Hanna
072-7392333, hanna.eriksson@umeafolketshus.se

Dave Orman
076-1484348, Dave.orman@umeafolketshus.se

Lisa Magnusson – sjukanmälan och frågor kring schema och arbetstider. OBS! Ni får inte ni sjukanmäla er via mail!
076-785 78 03. För övriga frågor går bra ett använda mail även: lisa.magnusson@umeafolketshus.se

Övriga:

Ulrika Lundström 090-156244

Petra Edström 090-156381

 

 

Här nedan hittar ni kartor över tältet och området 

För att ni ska ta er in på området behöver ni ett armband. Det är samma färg på armbandet under alla dagar. Är du med i någon förening och ska jobba med oss har dessa lämnats till er förening som delar ut dem. Jobbar du på Umeå Folkets Hus hämtar du ut ditt armband i receptionen på Umeå Folkets Hus och stryks från en lista. Från tisdag 11 februari fram till fredag kan ni gå förbi och receptionen är öppen kl. 8.15-17.00.

Ni som arbetar på området enbart onsdag behöver inget armband utan ni går bara till tältet där ansvarige väntar. Onsdag dag och kväll samt lördag dag finns det matig sallad och bröd. Alla som jobbar kväll tors-lör får personalmat som vanligt.

Ni går in via Entré och går till tältet (se översiktskarta).

På Red barn Arena blir det totalt väskförbud för publiken, och samtliga kommer att visteras innan de får komma in på arenan. För personal gäller dock andra regler, tex att vi får ta med oss väskor in -med det vi behöver för att utföra vårt arbete. Entrépersonal kommer dock att öppna era väskor, minst kö är det mellan 14:30 och 16:00 då det är minst kö i visitationen.

Vi rekommenderar starkt att du tar dig till arenan på annat sätt än med bil. Buss är ett utmärkt alternativ och på Ultras hemsida tabussen.nu kan man läsa mer om busstider.

Det finns många tunga arbetsfordon på området och dessa körs av elever som inte är så vana förare. Alla måste hålla god uppsikt när ni går på området, var försiktiga och stå aldrig bakom en traktor/arbetsfordon

 

Här under ser ni lite bilder och korta filmklipp från tidigare år.